Лабораторна робота №2

Тема: Професійні вимоги до педагога професійного навчання в галузі комп’ютерних технологій
Мета: Розкрити вимоги до сучасного українського вчителя. Створити професіограму до педагога професійного навчання в галузі комп’ютерних технологій. Розкрити сутність поняття «імідж вчителя». Формувати творче ставлення студентів до майбутньої професії.
Питання для вивчення:
1. Виникнення та розвиток педагогічної професії.
2. Основні риси сучасного вчителя. Створення професіограми педагога професійного навчання в галузі комп’ютерних технологій.
3. Імідж учителя. Функції педагога.
4. Особливості педагогічної діяльності - визначення позитивів і недоліків.
Завдання для самостійної роботи
1. Напишіть педагогічне есе (міні-твір) на одну із запропонованих тем: «Мій улюблений учитель», «Мій ідеал учителя», «Образ учителя в художній літературі».
2. Доберіть, користуючись Інтернет-джерелами, вислови видатних педагогів (зокрема, В.О.Сухомлинського і А.С.Макаренка) про вчителя і створіть «Збірник висловів» за вашою редакцією.
3. Прокоментуйте думку дослідників:
Сучасні дослідники відзначають, що професія вчителя передбачає потреби:
−    у співпраці,
−    у досягненнях,
−    творчості,
−    самопізнанні,
−    в емоційних контактах.
4. Позначте над кожною якістю ідеального вчителя порядковий номер, який буде свідчити про питому вагу тієї чи іншої якості (номер 1 - найважливіша для педагога якість і т.д.) властивостей: ввічливість, вдумливість, вимогливість, вразливість, вихованість, уважність, витримка і самовладання, гнучкість поведінки, громадянськість, гуманність, діловитість, дисциплінованість, доброта, сумлінність, доброзичливість, ідейна переконаність, ініціативність, щирість, колективізм, критичність, логічність, любов до дітям, спостережливість, наполегливість, відповідальність, чуйність, організованість, товариськість, політична свідомість, порядність, патріотизм, правдивість, педагогічна ерудиція, передбачливість, принциповість, самостійність, самокритичність, скромність, справедливість, кмітливість, сміливість, прагнення до самовдосконалення, тактовність, почуття нового , почуття власної гідності, чуйність, емоційність.
5. Пройдіть тест вивчення самооцінки професійної придатності та здібностей до педагогічної діяльності та зробіть самоаналіз.

 Відповіді:

3. Вчитель...Готуючись до цієї професії потрібно зазначити,що нас вчать,насамперед,любити нашу професію,любити майбутніх учнів,бути для них не вчителями, порадниками,батьками і,навіть,друзями,але для цього потрібно прикласти чимало зусиль.
По-перше,ми маємо навчитися співпрацювати з учнями.
Цікаво та докладно пояснювати матеріал.Зацікавити їх до нашого предмету,співпрацювати з ними.Адже,якщо ти гарний вчитель,то учням буде цікавий твій предмет і вони більше будуть хотіти досягати нових вершин.
З цього випливає друга потреба-досягнення.Не дарма говорять гарний учень-це той,хто перевершив свого викладача.Досягнення учня-це досягнення вчителя.Адже,яка може бути краща винагорода,як бачити,що ти дав учневі правельну стежку по якій він пішов.
По-третє,вчитель має бути творчою натурою.
Як зацікавити до роботи,як весело і доступно подати тему-це все має знати гарний викладач.Тому,що в іграх матеріал засвоюється набагато краще.
Четвертим пунктом йде самопізнання.
Якщо,хочеш стати вчителем,потрібно спитати себе,чи дійсно це мені потрібно,чи дійсно це моя мета.Тому,що самопізнання-це ключ до самореалізації.
 І останнє-це вміння справлятися із будь-якими емоціями.Будь то твої чи твого учня.Потрібно вміти десь промовчати,десь пожартувати,а десь і прикрикнути.Адже,вчитель має завжди бути непорушним.Він має бути прикладом для дітей. Отже,якщо дотримуватися цим пунктам,то можна сказати,що для дітей ти будеш,не тільки вчителем,а й порадником та другом.
4. Ввічливість(22), вдумливість(21), вимогливість(20), вразливість, вихованість(19), уважність(18), витримка і самовладання(1), гнучкість поведінки(17), громадянськість(7), гуманність(6), діловитість(29), дисциплінованість(16), доброта(3), сумлінність(4), доброзичливість(5), ідейна переконаність(34), ініціативність(15), щирість(31), колективізм(2), критичність, логічність(39), любов до дітям(1), спостережливість(14), наполегливість, відповідальність(12), чуйність(13), організованість(26), товариськість(25), політична свідомість, порядність(11), патріотизм(40), правдивість(27), педагогічна ерудиція, передбачливість(33), принциповість, самостійність(36), самокритичність(32), скромність(35), справедливість(10), кмітливість(8), сміливість(9), прагнення до самовдосконалення(23), тактовність(24), почуття нового , почуття власної гідності(29), чуйність(28), емоційність(32).

Комментариев нет:

Отправить комментарий