Технологія професійного самовиховання
Мета. Набути теоретичних знань про дотримання правильного режиму дня, праці та відпочинку, розвивати навички самопізнання, самооцінки, самоконтролю, саморозвитку інтелекту та почуття волі, допомогти першокурснику адаптуватися до навчання у вищому навчальному закладі, «навчити вчитися», стимулювати потяг до самоосвіти протягом життя.
Питання для вивчення:
1. Роль самовиховання у підготовці майбутнього педагога.
2. Етапи та прийоми процесу самовиховання.
3. Засоби само стимулювання процесу самовиховання.
4. Особливості організації робочого дня студента.
5. Активність як головна умова успішності у навчанні та життєвого успіху.
Завдання для самостійної роботи
1. На основі зразка програми самовиховання студентами основних педагогічних умінь складіть власну програму самовиховання
Зразок програми самовиховання студентами основних педагогічних умінь
Завдання для самоконтролю
1. Чи займаєтеся ви самоосвітою? Яким чином?
2. Для чого потрібно займатись самоосвітою?
3. Чи можна навчитися працювати ефективно, заощаджуючи час?
4. Чи можете ви самі себе об’єктивно оцінити?
5. Яким чином підвищення самооцінки впливає на життєвий успіх?
6. Яка роль установок у підвищенні самооцінки?
Відповіді:
1.
Мета. Набути теоретичних знань про дотримання правильного режиму дня, праці та відпочинку, розвивати навички самопізнання, самооцінки, самоконтролю, саморозвитку інтелекту та почуття волі, допомогти першокурснику адаптуватися до навчання у вищому навчальному закладі, «навчити вчитися», стимулювати потяг до самоосвіти протягом життя.
Питання для вивчення:
1. Роль самовиховання у підготовці майбутнього педагога.
2. Етапи та прийоми процесу самовиховання.
3. Засоби само стимулювання процесу самовиховання.
4. Особливості організації робочого дня студента.
5. Активність як головна умова успішності у навчанні та життєвого успіху.
Завдання для самостійної роботи
1. На основі зразка програми самовиховання студентами основних педагогічних умінь складіть власну програму самовиховання
Основні групи
педагогічних умінь
|
Конкретні педагогічні уміння
|
Складові уміння
|
Шляхи та засоби самовиховання
| ||
Пізнавальні
|
1. Легко орієнтуватися у змісті навчання та виховання.
2. Розпізнавати внутрішній стан учнів.
3. Здійснювати контроль за своїм психічним станом
|
Здібності:
а) виділяти головне;
б) «читати по обличчях»;
в) здійснювати самоконтроль. Риси:
а) педагогічна спостережливість;
б) педагогічна кмітливість
|
Накопичувати досвід педагогічного аналізу. Навчатися логічному обробленню текстів, складанню схем, планів та. ін.
Тренуватися в проникненні в душевний стан іншої людини, у самоконтролі
| ||
Конструктивні
|
1. Формулювати цілі та завдання педагогічного процесу.
2. Планувати системи робіт.
3. Відбирати оптимальний зміст.
4. Складати плани конкретних справ
|
Здібності: загально-інтелектуальні.
Риси: організованість, схильність до порядку та точності
|
Тренуватися в оперуванні педагогічними термінами, складанні планів.
Дотримуватися
точності
в усьому
| ||
Комунікативні
|
1. Стимулювати діяльність.
2. Налагоджувати відносини
|
Риси: емоційність, здатність до самонавіювання, терпіння. . Риси: товариськість, добрози-чливість, щирість та ін.
|
Тренуватися у спілкуванні, поважному ставленні до людей. Підвищувати рівень своїх мо-рально-естетич-зих рис
| ||
Інформаційні
|
1. Володіти словом, мовою.
2. Володіти мімікою
та жестами.
3. Уміти користуватися наочними посібниками та ІКТ
|
Здібності: мовне чуття, голосові дані, емоційність, виразність
|
Тренуватися в усних виступах. Навчитися управляти своєю мімікою; користуватися
ІКТ
| ||
Організаційні
|
1. Організаторське чуття.
2. Уміння визначати конкретну роботу.
3. Здійснювати контроль та самоконтроль.
4. Викликати інтерес до справи.
5. Об’єктивно оцінювати результати роботи
|
Здібності: схильність до організаторської діяльності, сприймання та розуміння інших, розпорядливість, вимогливість та ін. Риси: цілеспрямованість, діловитість, дисциплінованість
|
Тренуватися у варіюванні інтонацією, керівництві діями інших, самоінст-руктуванні, само наказі, самоконтролі, оцінюванні
| ||
Завдання для самоконтролю
1. Чи займаєтеся ви самоосвітою? Яким чином?
2. Для чого потрібно займатись самоосвітою?
3. Чи можна навчитися працювати ефективно, заощаджуючи час?
4. Чи можете ви самі себе об’єктивно оцінити?
5. Яким чином підвищення самооцінки впливає на життєвий успіх?
6. Яка роль установок у підвищенні самооцінки?
Відповіді:
1.
Основні групи
педагогічних умінь
|
Конкретні педагогічні уміння
|
Складові уміння
|
Шляхи та засоби самовиховання
|
Пізнавальні
|
Легко орієнтуватися у змісті навчання та виховання.
|
Здібності:
а) виділяти головне;
б) здійснювати самоконтроль.
Риси:
а) педагогічна спостережливість;
б) педагогічна кмітливість
|
Отримати досвід у веденні документації та планів.
|
Конструктивні
|
1. Формулювати цілі та завдання педагогічного процесу.
2. Складати плани конкретних справ.
|
Здібності:
загально-інтелектуальні.
Риси: організованість, схильність до порядку та точності
|
Дотримуватисяточності в усьому
|
Комунікативні
|
1. Стимулювати діяльність.
2. Налагоджувати відносини
|
Риси:
емоційність,здатність досамонавіювання, терпіння.
Риси:
товариськість, доброзичливість, щирість та ін.
|
Тренуватися у спілкуванні, поважному ставленні до людей. Підвищувати рівень своїх морально-естетичних рис
|
Інформаційні
|
Уміти користуватися наочними посібниками та ІКТ
|
Здібності:
загально-інтелектуальні.
|
ІКТ
|
Організаційні
|
Викликати інтерес до справи.
|
Риси: цілеспрямованість, діловитість, дисциплінованість
|
Тренуватися у варіюванні інтонацією, керівництві діями інших
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий